Laesia

~ írások ~

Dharma-munka I.

Leave a comment

Selyemfény….

Úgy úszott rá a nap, mint hattyú, ha vízre száll.

4 után csörög az ébresztő. Mégsem vagyok álmos.

Várakozással teli levegő. A kezdetekben is körvonalazható teljesség.

Mint utazás, kirándulás, elvonulás reggelén.

Az utca tele emberekkel. Metró dettó. Hova mennek ennyien fél 6-kor? Dolgozni mentek. Mégsem volt tülekedés – valahogy.

Rásimult a nap kezdetére a selyemfény. Nem én csináltam. Csak része voltam. Csak észrevettem, benne vagyok.

Találkozás a többiekkel.

Mindenki ott volt.

Enyhén álmos szemek.

Bementünk.

Kijöttünk. 

Nagy cseppekben esett. Lusta-nagy cseppek, nyári eső, porszag. Ez jó. Nagyon…

Valahonnan jött busz. Beértem csodamód.

És ott volt még mindig.

Selyemfény. 

A selyemérzés.

Mintha selymet lélegeznék.

Selymek között járnék.

Selyemre csusszanna rá a nap. Az összes történés.

Ez létezett és ebbe úsztunk bele mi, emberek. A díszlet, a város, a környezet.

Mindent bevont, megsimogatott. Mint fuvallat, lebbent-rebbent amott.

Addig volt ott, míg nem gondoltam rá. Míg nem akartam megfogni. Szavakba zárni. Kategorizálni.

Emberek, feladatok, történések. Jöttek, mentek. 

Súrlódás nélkül telt a nap.

Jól olajozott fogaskerekek.

Nem voltam álmos, se fáradt. Se nem izgatott.

Selyemúton, selyemfényen jártam.

Selyemfényt lélegeztem. 

Élveztem.

Éltem.

Magától történt. És mégsem.

Nem volt álom, nem volt való.

Áldás volt. Kitapintható.

Malomkerék. Mindennel bíró. Lassanként forgó.

Magába foglalta a valóságot. Vagy mi annak képzeli magát.

Nem volt gyors. Se lassú.

Semmi nem volt különösebben fontos.

Bárhogy is történt, nem én csinálom.

Mégis aktív részese vagyok.

Bevon engem is. 

Jólesik.

Hagyom.

Tonglen a Vásárcsarnokban – egy péntek hajnalon. Paola Iacob festménye

Ha úgy érzed, mondd:

