Laesia

~ írások ~

Meddig ér egy ajándék?*

2 Comments


Ültünk egy nagy kosár, benne pár adag pisztácia felett.

Néztem az arcát. Hüledezett.

Ezt a vonást, más arcokból, már jól ismerem.

A legnagyobb ajándékot adta, amit csak adhatott.

Amit akkor és ott bárki is adni tudott.

Természetesen erről mit sem tudott.

Éreztem, a legjobb, ha azt adom, amit csak tudok.

Amire elsőre, észrevétlen, még korábban rábólintott.

Nem hitte el. Nézte a kezem. A kosáron nyugodott.

-De hát én nem gondoltam, hogy ekkorát… – valahogy így hangzott.

Felemeltem kezem a kosár faláról. Ujjaimmal mutatom.

-Öööööö, szerinted, mondd csak… – ujjaim távolsága valahol 5 és 10 centi közt matatott…

-Szerinted mekkora, hány centis valójában az ideális ajándék?

Mindketten elnevettük magunk.

Ő, a vonzó férfi és én, a zavarban levő nő, aki először futólag, majd most, másodszor -Nagymamám rögtönzött és nagyon helyén való gyászszertartásán- találkozott.

Mondott néhány szót. Nagyon rendben volt.

Majd a lángokba nézett és hosszan hallgatott.

Az az este akkor sokmindent megoldott.


Fotók: 1, 2.

˙ ~ ˙

*: A cím utalás J. D. Salinger kérdésére: Hány macska farka kell, hogy az égig érjen?

2 thoughts on “Meddig ér egy ajándék?*

  1. Pingback: KÖRÖK: | Laesia

  2. Pingback: Anikónak | Laesia

Ha úgy érzed, mondd:

